nemo nascitur artifex

Livets stora fråga..vad är den igentligen..
Inget blir som man tänkt. Hur mycket planering den än ligger bakom. Inget blir som det varit. Det är omöjligt. Leva i nuet är det ända rätta. Ta dagen för vad den är. Sluta kämpa ihopp och tron om det perfekta livet. Det existerar inte. Men om man bara lutar sig tillbaka och åker med på livets färd. Kan otroligt bra stunder inträffa.

Första kör lektionen idag. Nervöst som tusan. Men det gick bättre när jag väl satt i bilen.. Nu ska teori boken öppnas. Hoppas det går bra. Även om mina förväntningar på mig själv inte är allt för höga. Det vore dumt med bristade kunskap. Men det är kul att det är på gång..

Tack snälla maddis för att du tog dig tid att följa med.Det kändes jätte bra att ha någon med.. Tack igen=)
Efter jag var klar strosade vi runt på norrtäljes gator. I lung och ro. Vi var helt klart eniga om att det är ett gulligt litet krypin. Nästa gången maddis är med om det blir en nästa gång. Ska kameran med för mycket fint fanns det att fota med maddis kamera.. =)

Nu finns  där hopp om framtiden om livet. Oron har lagt sig och jag är trygg i mig själv och mina val i livet. Jag vet att jag klarar mig och jag vet att inget kan stoppa mig. Jag klarar mig och älskar det jag gör och människorna som omger mig kärlek och värme var dag både på jobb och på hemma plan.  Jag är stark ingen trycker ner mig i den skit jag suttit i någon gång igen. Jag har lärt mig så otroligt mycket. Jag kan nu sålla bort det jag inte vill omges av. Det är omöjligt att vara alla i hela världen tilllags. Men nu finns drivkraften att leva det liv jag vill leva.Se upp världen här kommer jag! 


Kommentarer
Postat av: Malin

Och se upp Rebecca for har kommer jag ;) <3

2009-10-20 @ 02:36:48
URL: http://mcb.blogg.se/
Postat av: mamma

TACK min underbara dotter....Du har helt rätt INGET blir som man tänkt sig .. med det som blir har Du makten att skapa till det Du själv vill....

2009-10-20 @ 11:40:59
Postat av: Anonym

HAde du test-lektionen idag eller har du börjat din kurs helt?.. / angie

2009-10-21 @ 09:15:53
URL: http://angeeliqa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0