Trött

På människor som du som inte har något eget. Som får just dig att bli dig. Som hela tiden hakar på andra i deras tycke och intresse. Som inte alls vågar ha ett eget intresse. Inte vågar ha egna åsikter. Som inte häller kämpar om den andra delen inte häller gör det. Våga stå upp för dig själv våga vara dig själv i både med och motgånngar. Var egen varge människa är unik så även du. Men detta stör mig otroligt det går på något vis ut i ilska över att du inte alls förstår något. Vakna upp världen är inte som när vi va fem. Det är nu vi har alla tjanser i världen att bli det vi vill bli åka dit vi vill. Bli det vi alltid velat. Vi spelar inte i samma division längre. Nu vill jag inte påstå att jag är världens bästa. Högutbildade smartaste eller något alls. Men det skulle aldrig falla mig in att bli en kopia av Robert. Även om jag respekterar hans intressen och jobb kompisar allt. Men jag skulle aldrig börja spela cs för att han gör det. Dessutom lägga all min tid och energi på det.
Kände  att jag var tvungen att få ur mig det där... jag vet det kan låta elakt. Men det är så jag känner nu...

Kommentarer
Postat av: Dashu

Det är bra, blogg är ju som gratis angermanagement =) det där var nog ditt första riktigt otroligt känslofyllda blogginlägg...

2009-07-20 @ 12:50:35
URL: http://www.meterobloggen.se/dashu1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0